گردو

گردو


تعرفه ی واردات گردو از افغانستان همچنان بدون تغییر است اما باز هم اخبار رسیده نشان می دهد که میزان واردات این محصول بیشتر شده است.
شاید شما هم بارها شنیده اید که ایران جزو برترین کشورهای تولید کننده ی گردو در جهان است. رتبه ی چهارم از جهان نشان می دهد که پتانسیل تولید گردو در باغ های ایران بسیار بالاست و اما هنوز هم واردات به کشور وجود دارد.
در برخی از شهرها گردوی افغانی به فروش می رسد این در حالیست که باغداران ایرانی هر روز دلسرد تر از روز قبل برای تولید این محصول خواهند شد.
یکی از مشکلاتی که در رابطه ی با گردوی ایرانی وجود دارد آن است که روش های سنتی تولید و بسته بندی سبب شده است تا کشور از خط استاندارد دور تر باشد و لذا فروش این محصول سخت تر گردد.
هرچند که در سال های اخیر استفاده از روش های مدرن تر در میان باغداران باب شده است اما باز هم انتظار می رود که در سال های آینده این پیشرفت گسترده تر باشد.

تعرفه واردات گردوی افغانی

گزارش هایی که از گمرک و قیمت های تعرفه ی آن می رسد حاکی از آن است که تعرفه ی واردات گردو تغییری نکرده است اما با وجود تولید ارزان قیمت گردو در کشورهایی همچون افغانستان میزان واردات از این کشور گسترش یافته است.
بررسی ها نشان می دهد که کیفیت گردوی افغانستان قابل مقایسه با گردوی ایرانی نبوده و اما به دلیل ارزانتر بودن در کشور به فروش می رسد.

تعرفه واردات گردو

با واردات گردوی افغانستان پیش بینی می شود که باغداران ایرانی نتوانند در بازار دوام بیاورند و دیر یا زود میزان تولید این حوزه کاهش یابد.
با اینکه تعرفه ی واردات تغییری نمی کند بهتر است به این فکر کنیم که کیفیت تولیدات گردوی ایرانی بسیار بالاست و می توان از این محصولات با مکانیزه کردن روش تولید استفاده ی بهترین نمود.
منبع: بازار گردو ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *