گردو سوزنی

گردو سوزنی


روش تشخیص گردو سوزنی از کاغذی برای بسیاری از خریداران گردو سوالیست که بارها از کارشناسان پرسیده می شود و هنوز هم جوابی قاطع برای آن وجود ندارد.
گردو های سوزنی و کاغذی از انواع مهم گردو هستند که بسیار در بازار وجود دارند که گاه برای آنکه قیمت بالاتری نیز داشته باشند باهم مخلوط می شوند.
مسلما گردوهای کاغذی به دلیل سریع شکسته شدن و کاربرد راحت تر طرفدار بیشتری دارند و اما اینکه خریدار تشخیص دهد که کدام گردو سوزنی است و کدام کاغذی سوالیست که بسیار پرسیده می شود.
گردوهای کاغذی و سوزنی را می توان از لحاظ شکل و اندازه از یکدیگر تشخیص داد که با چند بار مقایسه این تفاوت ها برای چشم بارز تر خواهند شد.

تفاوت گردو سوزنی با کاغذی

در گردوی سوزنی اندازه ی گردو کوچکتر از کاغذی بوده و یک حالت جمع شدگی در ابتدای آن دیده می شود. همچنین همانطور که از اسمش نیز پیداست گردوی سوزنی در نوک آن حالتی شبیه سوزن وجود دارد.
گردوهای کاغذی اغلب گردتر از گردوی سوزنی هستند و پوستی شفاف تر دارند.
بسیاری از از خریداران گردو تشخیص کمتری دارند و لذا می بایست هنگام خرید دقت بیشتری کنند.
معمولا به لحاظ قیمتی گردوهای کاغذی قیمت بیشتری دارند و برخی از فروشندگان برای به فروش رساندن گردوی سوزنی خود این دو را با یکدیگر مخلوط می کنند.

تشخیص گردو سوزنی

اختلاط هر کدام از این دو نوع گردو با یکدیگر برای فروش به مردم عادی اگرچه اشتباه است اما در بازار به وفور استفاده می شود.
تشخیص گردو سوزنی و کاغذی با استفاده از سیکلوترن یکی دیگر از راه های تشخیص است که البته نیاز به دستگاهی مخصوص دارد که با ذرات باردار این تشخیص را راحت می کند.
اما از آنجا که مردم از وجود و استفاده از دستگاه سیکلوترن برای تشخیص گردوی سوزنی از کاغذی عاجزند می بایست راه های بالا را امتحان کرد و یا از مراکز معتبری خریداری کرد که وجدان کاری را سرلوحه ی کار خود قرار داده باشند.
منبع: بازار گردو ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *