گردو

گردو


تاثیر گردو بر فشار و چربی خون بسته به میزان مصرف از این ماده غذایی دارد و اغلب موجب کاهش این دو خواهد شد.
کارشناسان بر این باورند که با بهره گیری از مصرف گردو تا اندازه ای می توان فشار خون را کنترل کردد. با اینکه به افراد توصیه می شود که انواع خشکبار ممکن است میزان فشار خون را بالا ببرد اما گردو حالتی برعکس را ایجاد می کند.
مواد موجود در گردو سبب می شود تا فشار خون و تنیدگی کم شود و به همین دلیل به افراد دارای فشار خون بالا توصیه شده است که در کنار هر وعده ی غذایی، یک عدد گردو مصرف گردد.

'گردو فشار خون

لازم به ذکر است که مصرف مداوم گردو بیش از اندازه ممکن است اثری برعکس داشته باشد و طبق گفته ی کارشناسان تنها مقدار کم آن علاوه بر تامین نیاز غذایی افراد موجب کاهش فشار خون نیز می شود.

گردو و چربی خون

بسیاری از مردم گردو را محصولی بسیار چرب می دانند و اغلب در غذاها برای روغن گیری از آن استفاده می کنند. به همین دلیل تصور بر آن است که گردویی که دارای چربی فراوان است برای بیماران دارای چربی خون مضر است.
این باور غلط است زیرا چربی گردو کاملا طبیعی بوده و مصرف کم آن نه تنها مشکلی برای این بیماران ایجاد نمی کند بلکه مصرف مکرر آن نیز چربی خون را کاهش می دهد.
در صورتی که برخی از افراد با تلقین فکر می کنند که در اثر مصرف گردو میزان چربی خون آن ها افزایش یافته است و این باور غلط موجب شدت یافتن این موضوع و نگرش شده است.
منبع: بازار گردو ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *