گردو ضیاء آباد قزوین

گردو ضیاء آباد قزوین


نرخ ضایعات گردو ضیاء آباد قزوین از جمله سوالات پر ابهامیست که ذهن خریداران انواع گردو و ضایعات آن را به خود مشغول ساخته است.
قزوین یکی از استان های همجوار پایتخت است که ضیاء آباد آن به داشتن گردوهای با کیفیت مشهور است.
این شهرستان به مانند سایر شهرستان ها از لحاظ توجهات از سوی دولت و سایر نهاد ها بی بهره مانده و اغلب به صورت سنتی انواع گردو در آن کشت می شود.
وجود کم آبی در این استان سبب گردیده است که باغات کهنسال این منطقه بدون استفاده باقی مانده و اغلب با وجود قدمتی دیرینه رها شده باشند.
از آنجا که گردو نیاز آبی چندانی ندارد و تنها در سال های اولیه نهال آن به بی آبی حساسیت دارد می توان با مدیریت درست باغات این منطقه را نجات داد.
از طرفی استفاده از انواع درختان بدون مدیریت آب منطقه موجب گردیده که اکثر مزارع این استان به صورت لم یزرع دربیایند و به همین دلیل توجه سایر نهاد ها نیز به آن کم شود.

ضایعات گردو

ضایعات گردو یکی از مهمترین منابع درآمدی هستند که باغداران سنتی از آن غافل هستند و علت فروش انواع برگ درخت گردو را درک نکرده اند.
در سال های اخیر بشر به دنبال استفاده از مواد طبیعی بوده و با همین علت نیز انواع برگ گردو که در سال های گذشته سوزانده می شد امروز با قیمت مشخصی از باغداران خریداری می شود.
برگ گردو در عطاری ها و کارخانجات مختلف استفاده شده و موارد کاربرد متعددی دارد که اغلب با عنوان ضایعات گردو در بازار شناخته می شود.
منبع: بازار گردو ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *